Twitterにおけるツイートをまとめる機能である、Twitterモーメントに関するツイートスレッドを見かけたのでメモを兼ねて書いておこうかと。
ツイートしていたのはディック・コストロさん。過去にTwitter社のCEOを務めた方。
(拙い訳であることをお許しください。)
Twitter Moments Thread
— dick costolo (@dickc) 2018年1月18日
When we first set out to build Moments (project Lightning!), we were trying to do a couple different things, the most important of which was to create a regular and more visual Twitter use case for those people without a robust timeline.
「私たちが最初にTwitterモーメント(プロジェクト名:Lightning)を立ち上げたとき、私たちはいくつかのことをしようとしていました。その中で最も重要なものは、活発なタイムラインを持たない人々のための一般的で視覚的なTwitterの利用例でした。」
Basically, enable users to “get” Twitter without having to build a robust graph.
— dick costolo (@dickc) 2018年1月18日
In the last year, I’ve anecdotally had a handful of people tell me that they’ve gone from inactive/infrequent on the platform to regular/frequent users and their use of Twitter is through Moments**
「基本的には、活発なグラフを築くことなく、ユーザーがTwitterをできるようにします。
去年、私は間接的に、一部の人が、活発ではない/頻繁でないプラットフォームから循環する/頻繁に動くプラットフォームへ移っていくことを聞きました。彼らのTwitterの利用はモーメントを無視したものでした。」
Interestingly, it was not clear Moments would work for this class of users based on early data. There are some product decisions you make despite what the early data tell you (snapchat stories, if I remember correctly, went lightly used for more than a year before taking off)
— dick costolo (@dickc) 2018年1月18日
「興味深いことに、初期のデータに基づくと、このクラスのユーザーにはモーメントが機能することは明確ではありませんでした。 初期のデータがあなたに伝えているものがあるにも関わらず、製品に対する意思決定が行われているものがいくつかあります。(私の記憶が正しければ、スナップチャットのストーリー機能は、リリース前には1年以上カジュアルに利用された)」
Another thing we were trying to accomplish when we designed/built moments was to enable users to hear from authoritative sources on a topic while not losing what we called “the roar of the crowd”, that sense of all the other people around the world chiming in on a topic/event.
— dick costolo (@dickc) 2018年1月18日
「私たちがモーメントを設計/構築した時に達成しようとしていたもう一つのことは、ユーザーがあるトピックの権威ある情報源から、”群衆の轟音”を失うことなく、世界中の人々の感情やトピック/イベントについて広めることでした。」
As Moments has evolved over the last couple years, I think the team at Twitter has done an increasingly great job of balancing high authority sources with “the roar of the crowd” in curating moments and making them this great entry point into the platform.
— dick costolo (@dickc) 2018年1月18日
「Twitterモーメントは過去数年間で進化してきたので、Twitterのチームは、モーメントをキュレーションする際に情報源の権威と"群衆の轟音"とのバランスを取って、プラットフォームへの大きな入り口にするという仕事が増えていると思います。」
Kudos to everybody at Twitter for sticking with this endeavor, iterating on it to make it a lot better, and creating a regular Twitter use case for a class of users who had historically struggled to build an effective timeline.
— dick costolo (@dickc) 2018年1月18日
「この試みにこだわり、それをより良くするために試行錯誤し、長い間効果的なタイムラインを構築するのに苦労していたユーザーのための一般的なTwitterの利用例を作成する、Twitterの皆さんに誇りを持ってください。」
** (important caveat: please don't read too much into "handful of people"....i mean literally a handful over the course of months)
— dick costolo (@dickc) 2018年1月18日
(重要な注意点:「一部の人」をあまり深読みしないでください....私は文字通り何ヶ月間に一握りの人を意味します)
One of the highlights of my career was the work I did with @metoffice as one of the launch partners for Moments. I made hundreds of them during my time there and I loved creating them on a weekly basis. It's now one of my favorite features on @Twitter ⚡️ https://t.co/RaSyZRVXzI
— 🔸Anna Slingo🔹 (@annaslingo) 2018年1月19日
「私のキャリアのハイライトの1つは、@metofficeでTwitterモーメントのローンチパートナーの一人としての仕事でした。 私はその間に何百ものモーメントを作りました。そして、私は毎週モーメントを作るのが大好きでした。今では@Twitterのお気に入りの機能の1つになりました。」
This. When we launched Moments, there were so many people saying their timeline was much better than Moments. What people forget though is that building a great timeline takes awhile, and the vast majority of people aren't there yet (and may never get there!). https://t.co/pcuwHOnZZr
— Mike Davidson (@mikeindustries) 2018年1月18日
「まさにこれ。私たちがTwitterモーメントをリリースした時、タイムラインがモーメントよりもはるかに優れていると多くの人が言っていました。 人々は素晴らしいタイムラインを構築するにはしばらく時間がかかることを忘れ、大部分の人々はまだ素晴らしいタイムラインを築き上げる段階ではありません(そして永遠にたどり着けないことでしょう!)。」
Twitter Moments has changed the way I use Twitter — but it took me a while to get there, too. Great thread backing up my experience: https://t.co/Feo6YPkQYW
— Zach N. Hofer-Shall (@znh) 2018年1月18日
「Twitterモーメントは私がTwitterを使う方法を一変させました―でも、そこにたどり着くにはしばらく時間がかかりました。私の経験を裏付ける素晴らしいスレッドです。」
俺も、Twitterモーメントを気に入ってます。モーメントの登場でツイートをまとめやすくなり、トレンドを追いやすくなったと思います。これまで60本以上作りました。
追記:タイトル変更1
2018年1月29日追記:タイトル変更2
-end-