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アンドリューさんのコメント:Scanner[REDACTED]の終了関連など #Ingress

Scanner[REDACTED]の終了の具体的な日程が発表された事に関連して、NianticでIngressグローバルコミュニティーマネージャーを務めるアンドリュー・クルーグさん有志が配信するTelegramチャンネル「Ingress Updates」のTelegramグループでいくつかコメントしていた。2019年8月30日〜2019年8月31日時点。*1

Scanner[REDACTED]関連

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Alison N (vidicon): [2019.8.30 10:02]
I've been using prime exclusively recently. It's usable. But my biggest complaints are (beyond the known missing features):
1) if you switch out of the app and back in, you are liable to get a GPS jump that speedlocks you for a potentially large amount of time
2) app freezing/crashing fairly frequently (like 1-2x/hr) and long startup time to cover
3) overall slowness of animations to go in and out of screens
4) tap targets being a bit small (I frequently have to tap 2-3 times to select a portal)
5) seemingly arbitrary resonator level selection when deploying/upgrading (it isn't sticky to the last level you selected)
6) the scanner arbitrarily reorienting itself when you select a portal
7) I am not fond of the height of control fields relative to the ground as it makes it difficult to find a zoom level that works well for microfielding. Too close and you can't see what is linked, too far and you can't differentiate portals.

「最近はIngress Primeばかり使っています。Ingress Primeは使えています。しかし、私の最大の不満は以下の通りです(既知の不足している機能ではなく)。
1) アプリを終了して再度ログインすると、GPSジャンプが発生して、速度制限にかなりの時間がかかる可能性がある
2) アプリのフリーズやクラッシュが頻繁に発生し(1時間あたり1〜2回など)、再起動に時間がかかる
3) 画面上で表示されるアニメーションの全体的な遅さ
4) 少し小さいタップポインター(2〜3回タップしてポータルを選択する必要が頻繁にある)
5) デプロイやアップグレード時の任意のレベルのレゾネーターの選択(選択した最後のレベルに固定されていない)
6) ポータルを選択したときに任意に向きを変えるスキャナー
7) 地面に対するコントロールフィールドの高さは、小規模のコントロールフィールドに適したズームレベルを見つけることを困難にするので、好ましくない。近すぎて何がリンクされているのかわからず、遠すぎてポータルを区別できない。」

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Andrew Krug: [2019.8.30 10:04]
Here's my hot take:
1) The big missing features like stat sharing and Portal edits are coming prior to Redacted as planned and promised with the feature parity goal.
2) There will be another UI refresh coming really soon too that directly addresses a lot of user feedback
3) If you say Prime sucks or doesn't work and you aren't using the latest version of Prime, download the latest and see if the issues exist. If they do, please let us know. But most of the complaints I'm still seeing are no longer issues. Even the long linking issue.

[返信先 Alison N (vidicon)]
All things addressed or being addressed in the next two releases.

アンドリュー「これが私の大まかなまとめだ:
1) 実績情報の共有やポータルの編集など、Ingress Primeに欠けている主な機能は、Scanner[REDACTED]の終了より前に、以前から計画と約束がされていた機能同等性の目標に沿って導入する。
2) もうすぐ多くのユーザーからのフィードバックに直接対応する新たなユーザーインターフェースの更新も行われる予定だ。
3) Ingress Primeが使えなかったり、使えなかったりして最新バージョンのIngress Primeを使っていない場合は、最新バージョンをダウンロードして問題がないか確認してほしい。もし問題があれば教えてほしい。しかし、私がまだ目にしている不満のほとんどは、もはや問題ではない。長距離のリンク作成の問題でさえも。」

アンドリュー「これらは全て次の2回のリリースにおいて既に取り組まれたか取り組んでいる最中だよ。」

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Andrew Krug: [返信先 Alison N (vidicon)] [2019.8.30 10:05]
#1 and #2 will likely take several versions to really nail down because it's not a simple issue. Just setting expectations.

アンドリュー「1と2は単純な問題ではないので、実際に解決するにはいくつかのバージョンを経る必要があるだろうね。期待値を設定するだけになるよ。」

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Andrew Krug: [2019.8.30 10:06]
And if you complained about the visual of the items and the hack output popup... Just wait. 😀

アンドリュー「それと、アイテムとハック結果のポップアップ表示に不満がある場合は…まあ待っていてくれ。」

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Zeke "Opsec risk" Egherman: [返信先 Andrew Krug] [2019.8.30 10:06]
This is a nieve question, but why couldn't the Ingress team borrow the code from Pogo? Especially so now that it's the same platform.

「これはナイーブな質問です。Ingressの開発チームはなぜポケモンGOから開発コードを借り受ける事ができないのでしょうか?2つとも同じ開発プラットフォームです。」

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Andrew Krug: [返信先 Zeke "Opsec risk" Egherman] [2019.8.30 10:07]
Backend platform is not equal to the same client code.

アンドリュー「バックエンドの開発プラットフォームは同じクライアントのコードではないんだよ。」

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Zeke "Opsec risk" Egherman: [返信先 Andrew Krug] [2019.8.30 10:08]
Yes, but isn't it a client-side issue?

「そうですね。しかし、クライアント側の問題ではないのでしょうか?」

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Andrew Krug: [返信先 Zeke "Opsec risk" Egherman] [2019.8.30 10:09]
They are completely different games.

アンドリュー「2つとも完全に違うゲームさ。」

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And seriously... The argument of quitting Ingress over the UI change to go play a new game that you will have to learn a new UI and game mechanics makes my Vulcan logical brain hurt.

アンドリュー「まじめな話だが、Ingressから離れて新しいゲームをプレイするには新しいユーザーインタフェースとゲームの仕組みを学ばなければならないという議論は、私のバルカン人としての論理的な頭脳を傷つけている。」*2

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Douglas: [2019.8.30 10:11]
Can we now make Ingress Mod Band a reality?

Andrew Krug: [返信先 Douglas] [2019.8.30 10:11]
No

Andrew Krug: [返信先 Douglas] [2019.8.30 10:11]
Sadly. I really liked that idea and the potential.

「Ingress Mod Bandは実現できますか?」*3

アンドリュー「いいや。実現できないね。」

アンドリュー「残念だけど、あのアイディアと潜在的な価値は本当に良かった。」

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Andrew Krug: [2019.8.30 10:39]
I'll end on this statement and then I have to head out.

I don't think there is anyone more vested in classic Ingress then me. It made me fall in love with Ingress. That turned into a job/career. My house, food, and current life is provided for because of Ingress.

But it's been almost seven years and largely the same product. It's time for a change. The product needs to evolve to be able to fulfill its true potential. I'll remember Nov 2012 - Sept 2019 fondly and classic Ingress was a major reason for the positive memories.

Prime is not perfect. But Prime enables Ingress to live up to its fullest potential. This change is inevitable as a result. Like it not, it's happening. But if you liked everything classic Ingress enables like the shared experiences and meta game. That can only be enhanced with Prime as we build on the original fundamentals of Ingress.

アンドリュー「これでコメントを終えて離れる事にしよう。

私よりもIngress ver.1.xやScanner[REDACTED]に既得権を持つ人はいないと思う。Ingressを深く愛するようになった。それが仕事とキャリアになった。Ingressのおかげで私の家、食べ物、そして現在の生活が提供されている。

しかし、リリースからほぼ7年経っており、ほぼ同じ製品だ。今こそ変化の時だ。製品が真の可能性を発揮できるように進化する必要がある。2012年11月から2019年9月の事で、愛らしく、従来のIngressが良い思い出になる主な理由だから覚えておこう。

Ingress Primeは完璧ではない。しかし、Ingress PrimeによってIngressは最大限の可能性を発揮する事ができる。結果として、この変化は避けられない。変化を避けられないようにして、変化は起こっている。しかし、もしあなたがIngressの全てが好きなら、Ingress ver.1.xやScanner[REDACTED]は体験の共有やメタゲームのようなものを可能にする。それは、私達がIngressの本来の基礎に基づいて構築しているIngress Primeによってのみ強固なものにする事ができる。」

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AriMartti: [2019.8.30 14:15]
But yeah, there's two reason to use Redacted nowadays: portal edits and agent Stats (profile sharing)

「今日では、ポータル情報の編集機能と実績情報の共有機能がScanner[REDACTED]を使う理由になるね。」

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Andrew Krug: [返信先 AriMartti] [2019.8.30 14:15]
These will both be in Prime before October 1st.

アンドリュー「両方とも10月1日より前にIngress Primeに導入される予定だよ。」

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Manoj: [2019.8.31 7:35]
@RedSoloCup will be in future the indiacation which reso is north in a portal added in Prime?

「アンドリュー、どのレゾネーターが北に位置するかを示す機能はIngress Primeに将来的に導入されますか?」*4

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Andrew Krug: [返信先 Manoj]  [2019.8.31 7:37]
Hrmm good question. I'm not sure of all of the UI changes coming in the second phase.

But I can ask

アンドリュー「ふむ…いい質問だ。ユーザーインターフェースの全ての変更が第2フェーズに来ているかどうかは分からないけど、開発チームに聞いてみるよ。」

その他

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Andrew Krug: [2019.8.31 7:45]
Let's talk about some non-controversial for once. Why is Enlightened better then Resistance?

Wait it's Friday, why is Resistance better than Enlightened?

アンドリュー「一度は議論の余地が無い事について話そうか。どうしてエンライテンドはレジスタンスより優れているのかな?

いや待った。今日は金曜日だ。レジスタンスはどうしてエンライテンドより優れているのかな?」
(※単なるジョークであり、その後に諌められている。)

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Andrew Krug: [2019.8.31 7:48]
Anyone remember life before power cubes?

Andrew Krug: [2019.8.31 7:49]
Having to walk in a tight group while farming to share the ground XM

アンドリュー「誰かパワーキューブが登場する前の事を覚えているかい?

小さなグループでファーミングする間、マップ上のXMを分け合っていたよ。」*5

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absolutkt: [返信先 Andrew Krug] [2019.8.31 7:49]
Since you are online I am going to re ask a question I asked last night. What is your favorite piece of swag

Andrew Krug: [返信先 absolutkt] [2019.8.31 7:50]
Wow... Great question

Andrew Krug: [返信先 Andrew Krug] [2019.8.31 7:54]
The Darsana Ramen bowl is cool. I love the OG NYC Resistance subway styled coin. The Trickser Pin from the first Navarro is a cherished memory.

But I think the best is the drone drop Brian Rose sent me in 2013. It has ENL logo stickers with designs that were never made public.

「昨夜も質問したのですが、好きなSWAGについて教えてください。」*6

アンドリュー「おお、いい質問だ。

ダルサナラーメンの丼は素敵なものだよ。ニューヨークのレジスタンスの地下鉄風オリジナルコインは大好きなものだね。最初のキャンプ・ナヴァッロのピンバッジは大切な思い出だ。

でも一番良いと思うのはブライアン・ローズが2013年に送ってくれたドローンドロップかな。エンライテンドの公に制作されなかったロゴのステッカーが入っていたのさ。」*7 *8 *9

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eGreeter: [2019.8.31 8:16]
@RedSoloCup, did you find a factory who is able to made you chocolate biocard? 😉

Andrew Krug: [返信先 eGreeter] [2019.8.31 8:22]
No!

「アンドリュー、チョコレート型の自分のbioカードを作ってくれる工場は見つかりましたか?」

アンドリュー「見つかってないよ!」

-end-

*1:ディスカッショングループに参加するには、TelegramアプリやTelegramのデスクトップ版からIngress UpdatesのTelegramチャンネルにアクセスして「DISCUSS」(日本語設定の場合は「語り合う」)から参加できる。

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*2:アメリカのSFテレビドラマ『スタートレック』に登場する種族。

ja.wikipedia.org

*3:参考資料として以下を参照。2019年9月5日現在、続報や詳しい情報は出ていない。

charingress.tokyo

*4:以下の画像における、赤い点が示されたレゾネーターのデプロイスペースが北の方角を示している。

*5:ファーミング:ポータルからアイテムを集める行動の事。

<参考資料>

ingressjp.blogspot.com

*6:SWAG:有志が制作するファンアイテム・ファングッズの事。公式グッズとは違う。

*7:ダルサナラーメンの丼:2019年3月23日のアノマリーイベント・Darsana Prime東京に関連して制作されたファンアイテム。

以下は使用例。その他、Twitterで#DarsanaRamenを参照。

*8:ドローンドロップ:ドローンによって物が投下される事を指していると思われる。

*9:ブライアン・ローズさん:NianticでIngressシニアプロデューサーを務める人。